tisdag 3 januari 2012

Ännu en nyårs skräcknatt har genomförts!

Jag blir lika besviken upprörd och ledsen varja nyår och Valborg över att vi människor alltid bara bryr oss om oss själva! Vi tycker att det är vår rättighet att skjuta raketer och bomer och fira in det nya året och då får alla finna sig i det! Vist är det väl så att vi får skjuta och vi ska ha roligt på nyår men på bekostnad av vilka kanske man ibland kunnde stanna upp och tänka till. Speciellt om man bor granne med en djurpark! Men i år var det värre än värst runt parken trots att vi varit runt med en kort information till alla som bor på vår sida av praken och bett dem tänka på de så försvarslösa djuren. Några sköt till och med raketer utanför vår entre!

Att se exmpel schimpanshonan Linda klättra runt i panik och vara helt okontaktbar för både sina barn och allt övrigt, att se schimpanshanen Santino ramla ner i panik och slå ryggen, att se våra orangutanger skräckslagna, att se våra nya högdräktiga lejontamariner fara runt i panik gör mig snart galen! Denna plåga är för mig och mina djur precis samma sak som om jag kom hem till er i ert hem och sa att jag skiter i om er barn får panik om jag gör detta det får ni finna er i för jag måste väl få fira! Vilket liv det skulle bli om vi skrämde barn! Men nu är det ju bara djur, vi förstår antagligen inte att de har precis samma känslor som vi!

Jag kommer göra allt som står i min makt att få till ett skjutförbud runt parken. Kan man ha det runt lasarettet så borde man kunna få till det runt en djurpark, för där bor det ju i alla fall individer som apsolut inte förstår vad det är som händer!

Hälsningar Ing-Marie som är trött på att fira nyår i Aphuset