torsdag 28 juni 2007

Santino och Schimpansens dag


27/6-07
I dag var Santino på sitt sämsta humör, jag kunde inte ha apmatingen som jag brukar inne hos dem. Han visade dominans till publiken genom att hoppa, klappa händer, blåsa upp sig och kasta sten, (han tycker det är jättekul). Som tur är så är han en mycket dålig kastare. Publiken tyckte att han var jätteskojig, de klappade händerna och var stormförtjusta vilket spelade upp Santino ännu mer. Linda och små tjejerna vågade sig inte ut och Penny höll sig högst upp på berget. Så därför uteblev min matning i dag, Annika fick ta över utifrån och berätta varför jag inte kunde gå in och jag gick in i aphuset till Linda, Manda och Maria Magdalena i stället. Få se om han är på bättre humör i morgon, om testestoronet har lagt sig.

// Ing-Marie

Lördagen den 30 juni viger vi dagen åt vår närmaste släkting och har Schimpansens Dag i parken Då hoppas jag att alla går man ur huset och besöker oss så att vi kan fortsätta att stödja de bevarandeprojekt vi deltar i. Det skulle göra mig så glad om människor ville lägga någon timme på den dagen, för vi måste tillsammans göra något om vi ska kunna bevara dessa fantastiska djur i regnskogen. Man behöver inte göra något stort, det är det lilla som alla kan göra som blir stort, tillsammans blir vi starka.
Besök gärna Sweden Chimpanzee Trust nya hemsida, www.swedechimp.se

VI SES PÅ LÖRDAG! // Ing-Marie

1 kommentar:

Wille sa...

Kul! Jag skrev om det lite här:
http://djur.feber.se/feber/art/23177/schimpansens_dag_p_furuviks_dj/

Hoppas det blir lyckat och att ni har tur med vädret! :)