torsdag 4 november 2010

Vi ska försöka att skärpa till oss!

Nu var det ett tag sedan vi uppgraderade vår blogg. Vi ska försöka skärpa till oss och skriva mer. Men som de flesta vet så rinner dagarna i väg fort och alla djurvåradre har fullt upp med att ta han om djuren på bästa sätt. Det innebär ännu mer aktivering och skötsel nu när många av djuren måste stanna inomhus.
I veckan fick våra två yngsata kameler flytta till Öland, där har dom en kamelfarm med stora ytor och bra skötsel så det kändes bra. Från samma farm fick vi en ny kamelhingst coh förhoppningsvis kommer han att göra sitt jobb väl så att vi kan få nya föl till 2012.

Lilla schimpansflickan Selma är nu gruppens stora idol! Speciellt för stora Santino, ni skulle se vad han leker med henne. Ibland killar han henne så att hon håller på att storkna utav skratt. Det värmer mitt hjärta att se hur väl de tar hand om henne. Och Manda som nu blivit 6 år har haft sin första lilla brunst! Jag tycker inte det var länge sedan hon satt i en babybjörn på min mage. Tänk att det finns inte ett spår av att båda dessa småtjejer varit helt beroenda av mig under deras första levnadsår. Båda är så mycket schimpans vilket även var vårt mål!

Vi har även haft zoo-skolor under höstlovet. Jag ska be tjejerna som varit lärare att berätta lite mer om dem. Ska även se till att vi får in lite bilder på vad som händer hos oss. Så vi återkommer.
Ha det bra/ Ing-Marie

1 kommentar:

Thomas sa...

Va roligt att se hur det går för er genom bloggen :)
Vi tackar återigen för praktiken hos er!
Ta gärna en titt på våran blogg på djurvard.blogspot.com

Djurhälsningar
Thomas och Sandra på Ingelstadgymnasiet