måndag 2 juli 2007

Schimpansen dag

1/7
I går så genomfördes schimpansen dag och jag känner mig mycket nöjd med dagen. Det är en bra början på en ny tema dag i parken som kan utvecklas till något bra återkommande varje år. Problemet är att man ska få tid eller rättare sagt ta sig tid att planera lite tidigare om vad vi ska göra under den dagen, jag är inte någon planerare och är en stor tids optimist. Men trotts det så tror jag att budskapet gick hem hos många av våra besökare, och det som gladde mig mycket var artiklarna i både GD och Arbetarbladet som var så bra, helt rätt uppfattat av reportrarna och bra vinklat.

Santinos tavlor sålde även bra vi fick in 3.500 kronor på hans konst. Ett stort tack till Gevalia som i år igen sponsrade oss med de ekologiska kaffet (visst gör det skillnad med ekologiskt) som vi kan sälja till förmån för den hotade schimpansen. Det kan ännu köpas så långt lagret räcker. Utan mina underbara medarbetare så hade inte den här dagen kunna genomföras, det var team arbete på högsta nivå. Det vara bara Santino som inte höll sig till teamet i början på dagen. Han bråkade med Linda så att jag fick skilja av dom, men han lugnade ner sig efter ett tag så att apmatningen blev jätte bra.

Maria Magdalena hittade en baby snok som vållade stor uppståndelse. Den fångade jag och släppte ner i vattnet, ni anar inte vad dom tycker att jag är modig.

TACK ALL NI SOM BESÖKTE OSS DEN HÄR DAGEN, SCHIMPANSEN BEHÖVER ER!

KRAM från Ing-Marie

Inga kommentarer: