torsdag 17 januari 2008

Våra schimpanser kommer i TV

Nu har jag genomfört två enormt jobbiga inspelningsdagar för SVts Hjärnkontoret.
Det är alltid svårt att filma apor då dom är så impulsiva och det krävs att man är mycket flexibel. I det här fallet fanns det ett manus och det var inte det enklaste, vi fick hela tiden ändra och jag tror att tv personalen i vissa fall blev mycket irriterade på mig och Mathias då vi gick in och styrde om då och då.
Men allt ska göras på schimpansernas villkor och så blev det. Nu hoppas jag att slutresultatet ska bli bra, det kommer i alla fall att sändas i SVT 1 den 6 februari.

När jag slog på min mobil på eftermiddagen så var det en förfrågan ifrån SVT igen! Denna gång vill dom att jag medverkar i Go´kväll den 13 februari, men nu vill dom att jag kommer till studion i Umeå och det är betydligt enklare.

Jag kan lugnt säga att Manda var trött när jag åkte hem i dag, hon har medverkat hela dagarna och verkligen visat sig från sin bästa sida, men någon middagsömn hann hon ju inte med så det var nästan så hon somnade när hon drack sina sista vällingflaskor klockan fyra på eftermiddagen.
Tur att Mathias och jag ska ägna oss åt orangutangerna i morgon, dom kommer däremot att vara lyckliga att vi hinner med dom under morgondagen. Naong har varit jättesur i dag därför att vi bara visat schimpanserna vår uppmärksamhet.

Hej från
Ing-Marie

Inga kommentarer: